Monday 19 November 2007


Ja, nå må jeg bare beklage over manglende blogging, har hatt det utrolig travelt. Siden sist har jeg fått massasje av jobben, fått tilbake kameraet mitt, fått to nye prosjekt på skolen og fått mine to søstre på besøk (og med dem forsinket bursdagspresang, norske aviser, saltsild og adventskalender)

Onsdag begynte vi altså med et nytt prosjekt på skolen, vi s
kal lære research og jobbe i grupper. Vi har arkitekt og film som tema, og det skal ende opp i et essay på 2000 ord om noe innenfor det temaet. Spennende, og noe jeg føler jeg kan litt om allerede. Og da er det jo alltid litt lettere å komme i gang. Nytt fredagsprosjekt er '3d modelling'. Jeg hadde med gips og to store poser med epler, og lagde i løpet av dagen 17 9x9 firkanter med avtrykk av et eple med en bit i - et for hver student/lærer i rommet. Ble utrolig fint, og med navn på alle. Ser ut som halve epler med en slags svamp som stikker ut, og noen har avtrykk av tennene også. Nå som jeg har kamera igjen blir det sikkert litt mer bilder av hva som skjer på skolen og ellers.

På fredag kom Hannah og Cecilie, utrolig kjekt å se dem igjen! Og jeg fikk bursdagspresangen fra dem; en kjempefin (og stor) london arkitekturbok, masse cd-er som Hannah har laget og en nydelig vintageveske fra Paris. Og fra Kletteveien fikk jeg en adventskalender, norske aviser, en collage med familiebilder fra Blåsternes, saltsild og ifa. Tusen takk, m&p, setter veldig stor pris på det! Og gleder veldig til jul nå... :) Ja, også hadde Hannah med to flasker rødvin som skal drikkes med måte.

Vi hadde en strålende Londonhelg, en kort oppsummering:

Angel/Essex Road
Elena B&B
Holloway Road/rommet mitt

St. Paul's Cathedral
London Bridge

Themsen
Borough Market (x2)

The Globe
Millenium Bridge
D. Salcedo's installasjon i Turbine Hall, butikken og restauranten på Tate Modern
Kings Cross
Topshop
Diverse andre butikker i Oxford Street

Film i sengen min
Sunday Market i Brick Lane
Spitalfields Market

Jobben min
Diverse mens jeg var på jobb

Afternoon tea hos Rachel og de, med spode, lemon cake, pear upside down cake, crumpets, te og peis
Curzon (independent) kino i Soho og filmatiseringen av Brick Lane (M. Ali)
Sunday Roast, apple&rhubarb crumble med custard og øl (ikke det siste på Cilie, da - hun er sunn og drakk vann) på en pub i Soho
Piccadilly Circus
Euphorium Bakery i Upper Street


....og så tok Hannah toget tilbake til Paris, mens Cecilie shoppet (l
ondonpresanger) og drakk te (og flapjack) på jobben min, før hun fløy hjem til Bergen.

Hatt en kjempefin helg, jenter - og gleder meg til juleferien!!

Nå har jeg masse arbeid å ta igjen (er ikke som om jeg får gjort noe annet mens tøttene er her), skal skrive om hus i filmer og lage gipsepler (det tar visst en stund før vi får lage hus og sånt).
Cilie har det gøy på busstoppet

Hannah på eksklusiv shopping i Holloway Road



Funky musikk ved Themsen, og veldig god lemon meringue tart på Borough Market


6 comments:

Anonymous said...

fikk en sliten men fornøyd cilie hjem i går kveld, virker som om dere har hatt det hyggelig, takk for detaljert rapport om helgen i london, det var mer en vi klarte å få ut av din søster. papa

Anonymous said...

og utrolig kjekt å se bilder av 3 fornøyde jenter... Jeg hadde også et eple-prosjekt på arkitektskolen - en "den 2.verden-oppgave" med Kurt Johannessen. Gruppeoppgave som innebar kun ett eple (epler er dyre i Norge)en stein i elven, vann (foss), og røde silkebånd. "Skreda kjem kvart førtiande år". Stilig! :-) og utrolig hva jeg går rundt og husker! Lykke til med gipsavstøpningene, film og arkitektur(som er langt mer enn hus, må vite!) mxxx

Anonymous said...

Det var en LondonHELG, ikke LondonMÅNED? Jeg lurte litt da jeg så den imponerende listen over alt dere hadde gjort.
Vet aldri nå man kan få bruk for 17
eplegipsavstøpninger. Mulig det hjelper mot "a frazzled look", for å sitere Peters engelske vikar fiolinlærer på dagens foreldremøte i kulturskolen. Jeg kom rett fra jobb og hun mente å kjenne igjen look`en fra sin søster, som er lege i England... Love auntie Bunny (who needs a few cups of tea now)XXXOOOXXX

Hannah said...

eventuelt var cecilie MINDREÅRIG og drakk derfor bare vann. ikke bare det, mindreårig på ferie med to SVÆRT ansvarlige søstre.

Andrea said...

eh...ja, hannah, jeg tror alle skjønte at det var det som var greia. men takk for pointing out the obvious, i tilfelle noen andre ikke skjønte det.

Astrid og Cecilie said...

hmm jeg tror ikke jeg skjønte det, takk hannah:) men det skal vi ha, vi er er svært effektive vi søstrene! og nå er det jo snart jul, og jeg har allerede lagt inn en liten bestilling hos mamma om hvilken julemat som er ytterst nødvendig til jul! så det blir spennende, og jeg har tillogmed laget en avtale med mamma om mengden julelys på garasjen og buskene, så dette blir gøy!:D xxx